BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, December 15, 2009

Melangkah ke dunia perguruan

Untuk menjadi guru, bukanlah mudah seperti yang disangka. Seorang guru perlu bersedia untuk berjuang mendidik seseorang menjadi seseorang yang lain. Dahulu hingga kini, saya memang bercita-cita untuk menjadi seorang guru, guru pendidikan khas.

Daripada apa yang saya dengar, guru pendidikan khas perlu lebih banyak bersabar dan bersedia dengan hati dan terbuka dan ikhlas menjalankan tanggungjawabnya sebagai guru dan mungkin lebih dari itu. Insya Allah, saya bersedia untuk menyahut cabaran menjadi seorang guru dan berkhidmat untuk anak-anak berkeperluan khas ini.

Dalam pengajian saya di UKM ini, saya lebih tertumpu dengan bidang masalah pendengaran. Banyak perkara baru yang saya pelajari. Antaranya menggunakan bahasa isyarat. Dalam kesempatan ini, saya ingin berkongsi dengan anda mengenai huruf-huruf dalam bahasa isyarat. Emm..memang seronok apabila anda dapat menguasainya..




Insya Allah, saya akan lebih tertumpu pada bidang bahasa Melayu termasuklah aspek tatabahasa Melayu memandangkan pengajian saya dalam bidang Pengajian Melayu ketika ijazah dahulu dan semestinya menggunakan bahasa isyarat ini dalam tiap pengajaran saya.

0 comments: